Cunoașterea de sine

„Nu există cale mai bună de a ajuta pe cineva decât aceea de a-l determina să se cunoască pe sine. Nu există cale mai bună de a ajuta pe cineva să se cunoască pe sine decât aceea de a-l determina să fie conștient de puterile cu care este înzestrat. Și nimic nu-l va ajuta mai mult în trezirea acestor puteri latente decât realizarea vitală, pe deplin asumată, a propriei sale apartenențe la viața divină infinită, față de care trebuie să se deschidă și pe care trebuie să o lase să se manifeste în interiorul său. Când suntem pe deplin deschiși către Spiritul divin infinit, în noi se manifestă cea mai înaltă formă de înțelepciune… „

Acest articol a fost publicat în Dezvoltare personală și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Cunoașterea de sine

  1. Daniela zice:

    Un blog minunat!

  2. sumito zice:

    Mesajul apartine,daca nu ma insel, misticului roman Ilie Cioara. Superb.

  3. Dragos Sorin zice:

    Vizionand clipul mi-am amintit de o vorba a parintelui Arsenie Boca:
    „Sileşte-te să te cunoşti pe tine însuţi şi atunci vei cunoaşte multe. Cine îşi vede păcatele, va vedea pacea.”
    E nemaipomenit sa reusim sa ne cunoastem pe noi. Drum anevoios si lung de strabatut…

  4. Sorana zice:

    Textul din filmulet este exact ceea ce am patit anul trecut, dupa Paste. In momentul in care mi-am dat seama ca de fapt aveam constiinta blocata ( tacerea smerita a constiintei…exact asa a fost ), marturisesc ca m-am speriat, nu aveam cunostinta despre ceea ce mi se intampla. Se intampla ca pur si simplu nu gandeam, dar stiam ca vad lumea cu sufletul. Nu am ramas in starea aceea mai mult de o saptamana si ceva , trezirea la -realitatea cotidiana- si reactivarea constiintei s-au produs violent (nu pentru ca am vrut eu asa, as zice dintr-un concurs de imprejurari, dar totusi, nimic nu este intamplator), dar de atunci, majoritatea credintelor, parerilor, valorilor, mi s-au schimbat complet. Si nu pentru ca mi-am impus, pur si simplu au venit dintr-un adanc al meu, de care fusesem straina.

  5. teodora zice:

    foarte frumos … insa e tare greu sa opresti mintea sa nu hoinareasca mereu … dar probabil ca necesita multe perseverenta … tanjesc dupa acea liniste sufleteasca si imi doresc la nebunie sa pot privi detasat tot ce se intampla in jurul meu … poate ca odata voi reusi si atunci voi scapa de toata suferinta zadarnica creata de egoul nostru …

    • ionela zice:

      Da,este destul de greu sa fii detasat la tot ceea ce se intampla in jurul nostru dar totul nu este decat o iluzie…Se poate sa stam in starea fara ganduri, dar pe deplin contienti si detasati practicand un tip de yoga,Sahaja yoga care este o practica gratuita si are centre in toata tara. Eu am incercat si mi-am descoperit sinele…reusesti sa vezi cu adevarat cum esti pacalit de ego si superego,si sa vezi ca totul in jurul tau nu este decat un joc la care tu privesti ca la o piesa de teatru.

  6. Mihai zice:

    Suntem un mic Univers…incercind sa ne cunostem pe noi insine nu ne vom plictisi niciodata!!…
    mereu vom descoperi ceva nou!

Lasă un răspuns

