In ziua in care am invatat…

how-to-love-yourself”În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am înțeles că în toate împrejurările, mă aflam la locul potrivit, în momentul potrivit.
Și atunci, am putut să mă liniștesc.
Astăzi, știu că aceasta se numește … Stimă de sine.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am realizat că neliniștea și suferința mea emoțională, nu erau nimic altceva decât semnalul că merg împotriva convingerilor mele.
Astăzi, știu că aceasta se numește … Autenticitate.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am încetat să doresc o viață diferită și am început să înțeleg că tot ceea ce mi se întâmplă, contribuie la dezvoltarea mea personală.
Astăzi, știu că aceasta se numeste … Maturitate.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am început să realizez că este o greșeală să forțez o situație sau o persoană, cu singurul scop de a obține ceea ce doresc, știind foarte bine că nici acea persoană, nici eu însumi nu suntem pregătiți și că nu este momentul …
Astăzi, știu că aceasta se numește … Respect.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am început să mă eliberez de tot ceea ce nu era benefic … Persoane, situații, tot ceea ce îmi consumă energia. La început, rațiunea mea numea asta egoism.
Astăzi, știu că aceasta se numește … Amor propriu.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am încetat să-mi mai fie teamă de timpul liber și am renunțat să mai fac planuri mari, am abandonat Mega-proiectele de viitor. Astăzi fac ceea ce este corect, ceea ce îmi place, când îmi place și în ritmul meu.
Astăzi, știu că aceasta se numește … Simplitate.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am încetat să mai caut să am întotdeauna dreptate şi mi-am dat seama de cât de multe ori m-am înșelat.
Astăzi, am descoperit … Modestia.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am încetat să retrăiesc trecutul şi să mă preocup de viitor. Astăzi, trăiesc prezentul, acolo unde se petrece întreaga viață. Astăzi trăiesc clipa fiecărei zile.
Și aceasta se numeste … Plenitudine.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am înteles că rațiunea mă poate înşela şi dezamăgi. Dar dacă o pun în slujba inimii mele, ea devine un aliat foarte prețios.
şi toate acestea înseamnă … Să ştii să trăiești cu adevărat.

Charlie Chaplin
Acest articol a fost publicat în Dezvoltare personală. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la In ziua in care am invatat…

  1. Elena spune:

    De cate ori o citesc, ma cutremura adevarul continut. Asta si pentru ca, pentru mine n-a venit acea zi!
    Dar am rabdare…

    • Solarris spune:

      fiecare zi vine la „pachet” cu tot felul de lectii si mesaje pentru noi. ni se da tema de casa, iar noi trebuie sa ii gasim rezolvarea. abia din acel moment putem sa incepem a ne gindi ca a venit „acea zi”…

  2. petra spune:

    Este o reamintire, ca o rugaciune care ne asteapta de fiecare data sa nu uitam cine suntem ….

  3. crorazvan spune:

    Eu va spun sincer nu ader la aceste ganduri ale lui chaplin, deoarece eu nu recomand nimanui iubirea de sine.
    A fi in iubire de sine duce la mandrie, trufie, aroganta, si alte trasaturi de caracter nocive sufletului.
    A trai in iubire nu inseamna a fi in iubire de sine, inseamna a respecta cele doua porunci ale Mantuitorului:
    1. Iubeste pe Dumnezeu
    2. Iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti.
    Ce poate fi mai simplu decat atat.
    E adevarat, veti spune, ca nu ai cum sa iti iubesti aproapele fara a cunoaste iubirea de sine.
    Ei bine, voi raspunde la aceste ganduri, fiti in iubire de sine, dar renuntati apoi la ea, caci nu iubirea de sine va inalta ci doar renuntarea la sine. Cand inconstient vom fi in iubire de Dumnezeu si de aproape atunci vom fi cu adevarat in lumina, pana atunci suntem in cautare de lumina.

    • Nicoleta spune:

      ”Iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti” înseamnă să te iubești pe tine însuți și cu iubirea aceasta să îl iubești și pe aproapele tău. E simplu de înțeles, Crorazvan.
      În momentul în care tu pe tine nu te iubești, nu îl poți iubi nici pe aproapele tău. Iar dacă sunt oameni care sunt egoiști, asta nu înseamnă iubire de sine sănătoasă, ci bolnavă.
      Iisus se referă la iubirea sănătoasă raportată la sine și la ceilalți, și spune să-i iubim pe oameni ”ca pe noi înșine”. Clar și simplu de înțeles.

  4. tzuky spune:

    Frumoase cuvinte, deci Chaplin nu era doar un actor talentat, ci si un om adevarat…

    • Solarris spune:

      de multe ori actorii ascund o latura sensibila si profunda pe care multi dintre noi nu o cunoastem decit prea putin…
      poate e un motiv in plus sa nu ne lasam inselati de aparente…

Lasă un răspuns

